Dag 3: Springs Preserve - Madame Tussauds - The Beatles Show

11 april 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Het belooft weer een mooie dag te worden hier in Vegas, wanneer we onze gordijnen opzij schuiven komt de zon reeds door de wolken piepen. Gisteren was het 32  graden in de schaduw, vandaag zou het 'maar' 31 graden worden ;-)

We zijn allen, behalve Bryan natuurlijk, rond 6u al wakker, toch nog een beetje last van de jetlag dus. Ik selecteer de foto's die ik wil uploaden voor Skydrive en maak nadien het verslag in orde. Iets voor 9 uur verwittigen we J&K dat we eens naar de giftstore willen gaan kijken die hier iets verderop in de straat is. Zij besluiten nog even in de kamer te blijven. De Bonanza giftshop pretendeert de grootste giftshop ter wereld te zijn, maar dat moet je dan toch wel met een korreltje zout nemen. Ok, het is geen klein winkeltje maar om nou te zeggen, de grootste....

We kopen alvast enkele souvenirs en keren dan terug naar het hotel, we willen nog snel naar het observatiedeck van de toren gaan maar deze is blijkbaar nog niet open, pas om 10u zou deze opengaan maar hier wachten we niet op omdat we om 10u terug in de kamer willen zijn om J&K op te pikken.

We gaan vandaag  naar het statepark Springs Preserve maar gaan eerst een ontbijtje ophalen bij de 7-Eleven. We kopen wat fruit en een broodje, vullen een beker met koffie en eten alles rustig op aan de wagen. Bryan wil er vandaag voor gaan en eet 's morgens om 10u pizza... ok dan :-).

Na het ontbijt rijden we in een keer door naar het park. Het park is mooi aangelegd en heeft tal van hands-on activiteiten. Er zijn ook een paar natuurpaden door het park aangelegd, maar omdat het al zo warm is besluiten we maar een klein deel van het park te verkennen. We wandelen wel door de prachtige Botanical Garden en drinken wat in de gift shop. Hierna bezoeken we ook nog even het Nevada State Museum dat op hetzelfde domein ligt. Een zeer mooi museum over het verleden van Las Vegas, Nevada...

Het is al na 13u wanneer we terug aan de wagen staan op de parking, tijd dus om terug naar de Strip te trekken waar we eerst Madame Tussauds met een bezoek gaan vereren ;-)   Madame Tussauds heeft hier redelijk wat wassen beelden neergepoot en dit is toch wel een zeer leuke attractie om even aan de hitte en de drukte van Vegas te ontsnappen. We nemen tal van foto's van de beroemdheden die gewillig met ons op de foto willen staan!

Na Madame Tussauds maken we nog een wandeling door het prachtige Venetian Hotel, dit hotel is toch wel, tot hiertoe dan, een van de mooiste van de Strip. Omdat om 17.30u de B-Beatles show begint besluiten we om de wagen te gaan halen en deze alvast te gaan parkeren bij het Planet Hollywood hotel zodat we op het einde van de avond niet meer de halve strip moeten afwandelen. We krijgen 5 tickets voor de Beatles Show na het tonen van onze Power Passes. Op de voorgestelde upgrades gaan we niet in. Vooraleer de show begint halen we nog snel wat drinken en een kleine snack.

De Beatles show zelf was best leuk, het is eerder een kleine show, de zaal zelf is trouwens ook niet erg groot maar wel gezellig. De ene na de andere klassieker galmde door de zaal. Alles zou ook live gezongen zijn en om dat te bewijzen zongen de mannen even a capella. Ik vond het een geslaagd optreden dat ongeveer 1u15' duurde en na de show kon je de helden ook nog de hand schudden en ermee op de foto gaan...

Inmiddels was het al na 19u en gingen we op zoek Yolos, maar omdat niet iedereen verzot is op het Mexicaanse eten dat ze hier serveren besloten we om toch maar een ander restautant op te zoeken. Ons oog viel uiteindelijk op het PBR, Rockbar & Grill restaurant waar iedereen goed heeft gegeten...

Na het eten zijn we nog even door het nieuwe complex van The Linq gewandeld en hebben ook nog de hotels Harrah's en Flamingo bezocht. Hier is echter niet zoveel te zien, veel slots, ja dat wel, maar dat heeft ieder hotel hier wel genoeg ;-) Als laatste halte van de dag zijn we nog even in de toren van de Eiffel Tower Experience geweest om nog eens te kunnen genieten van het geweldige uitzicht op de Strip. Gisteren zijn we hier overdag in geweest, maar 's avonds, wanneer de Strip tot leven komt en de neon aangaat geeft dit toch een totaal ander uitzicht...

Omdat we allen bekaf zijn van toch weer een zeer mooie en actieve dag besluiten we rond 22u terug naar het hotel te rijden. De gordijnen gaan dicht, de snaveltjes toe en morgen zijn we er weer....

Klik hier om naar de foto's van dag 3 te gaan!