Dag 8: Hoover Dam & Valley of Fire

16 april 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag staat er een dag op het programma waarbij we weer wat kilometers met de wagen zullen maken, eerst naar de Hoover Dam en nadien verder door naar het Valley of Fire National Park. Het belooft weer een mooie dag te worden. Weersvoorspelling is 32 graden, daar kunnen we mee leven ;-)

Ontbijten willen we doen in de Ihop hier aan het hotel, maar wanneer we het restaurant binnen stappen staat er een rij van zeker 15 mensen, toch maar even verder doorrijden naar de 7-Eleven waar we ook nog wat drank inslaan. Bij het naastgelegen tankstation tanken we voor 40 dollar zodat we zeker niet zonder benzine zullen vallen in de Valley of Fire.

We stellen de GPS in en gaan op weg naar de Hoover Dam, deze ligt op ongeveer 45min rijden van de Strip. We maken echter nog een extra tussenstop bij de Mac Donalds waar we nog juist op tijd zijn voor het breakfast menu. Na het breakfast rijden in een trek door naar de Dam waar het een drukte van jewelste is. Kostprijs van de parking 10 dollar, maar de parkings die 100m voorbij de Dam liggen zijn dan weer gratis en voor niets. We parkeren onze wagen op een van deze parkings en wandelen de volle 100m naar de inkom van het Visitor Center. We moeten eerst nog voorbij de security check, vooraleer we aan de ticket balie geraken. We kopen tickets voor de Power Plant tour want de andere, duurdere tickets voor de volledige tour zijn immers volgeboekt tot 15u en zoveel tijd hebben we niet!

Nadat we de tickets gekocht hebben moeten we zeker 30min wachten voor we een zaal worden ingestuurd waar we een film te zien krijgen over de bouw van de Dam. De film duurt 10min waarna we weer voor ongeveer 20min moeten wachten voor het vervolg van de tour. We gaan met de lift 54 verdiepingen naar beneden waar we door nauwe gangen lopen en uitleg krijgen over het gangenstelsel en de generatoren die hier staan. Blijkbaar is het al 14 jaar erg droog hier en werken ze maar op 40% van hun capaciteit! Erg interessant allemaal maar imposant is de tour zeker niet, ik had er eigenlijk meer van verwacht. De Dam zelf en de brug is dan weer wel heel spectaculair om te aanschouwen!

Omstreeks 14:30u staan we terug aan de wagen, omdat deze in de volle staat is het er snikheet in, even de airco op volle toeren laten draaien want anders is het echt niet uit te houden. Drinken doen we hier in Vegas en omstreken continu eigenlijk want het is elke dag meer dan 30 graden en het is dan ook nog een zeer droge warmte. We rijden richting Noord langs de baai, naar Stewarts Point aan Lake Mead. Na ongeveer 1,5u rijden bereiken we Stewart Point, vanaf dit punt heb je een geweldig uitzicht op Lake Mead. Het is er erg rustig, een stuk of 3 kampeerwagens en thats it! We stappen even uit om onze benen te strekken, wandelen ook even tot aan het water en rijden dan verder naar de ingang van Valley of Fire.

Valley of Fire is het oudste Nationale Park van Nevada. Je hebt hier indrukwekkende vergezichten, rotsen in bepaalde formaties en vormen. Onze eerste stop hier is aan de Elephant Rock,  dan stoppen we aan de Seven Sisters waarna we doorrijden naar het Visitor Center dat spijtig genoeg wel gesloten is, het was maar open tot 16.30u. Omdat we te lang hebben moeten wachten bij de Hoover Dam is het echter al na 17u...  De restrooms zijn nog wel open en na de sanitaire stop rijden we door naar de Mouse's Tank Trail, op het einde van deze trail vind je een natuurlijk bassin in de rotsen en er zijn ook tal van prehistorische rotstekeningen te vinden op de rotsen. Samen met Karin lopen we heel het pad af en we bewonderen dan ook de talrijke tekeningen op de rotsen, ook het bassin vinden we al is het even zoeken...

Na de trail rijden we verder noordwaarts, verloren rijden kunnen we hier niet want het is een doodlopen baan, maar op het einde de White Domes, dit is een wederom een verzameling van prachtige rotsformaties en een 1,5 km lang wandelpad, maar noem het maar gerust klimpad :-). Ik daal af tot in de vallei en geniet van het prachtige uitzicht, zeer indrukwekkend!

Het is al na 18u wanneer we terug aan de auto staan, tijd dus om terug richting Vegas te trekken, onderweg stoppen we nog een paar keer om wat foto's te nemen. Hoog tijd ook om eens na te denken waar we gaan eten, omdat Olive Garden vorige keer zo goed was meegevallen besluiten we om hier voor de 2de maal van de reis te gaan dineren. Om 20u rijden we de parking van Olive Garden op, het eten smaakt weer verrukkelijk!

Aangekomen in het hotel besluiten Bryan en ikzelf nog even naar Circus Circus te stappen, dit hotel ligt op 10min stappen van het Stratosphere hotel. Ik neem wat foto's ervan en we gaan ook even binnen tot aan het Adventure Dome, een indrukwekkend indoor pretpark. Er zijn ook tal van winkeltjes en restaurants, maar dit hebben eigenlijk alle hotels hier. In Vegas kan eigenlijk alles hé :-)

Tijd om terug te keren naar het hotel, het was een redelijk vermoeiende dag, maar wel weer een topdag, veel gezien, zonnig en warm, wat wil een mens nog meer!

Morgen nog 1 dag in Vegas, nog 1 dag genieten van het mooie weer, en genieten zullen we doen...

Tot morgen...

Klik hier om de foto's van dag 8 te bekijken.