Dag 10: De terugreis.

18 april 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Het is 5.45u wanneer de buzzer van de wekkerradio gaat, hoog tijd dus om op te staan want ik moet onze reisgezellen naar de luchthaven brengen. Door omstandigheden hebben zij immers een vroegere vlucht. Als we om 5.20u gaan aankloppen staan ze klaar om te vertrekken. Het is erg rustig op de baan, al na ongeveer 10 minuten staan we op de luchthaven, nemen afscheid van Jonathan en Katy en wensen hen een behouden terugreis toe.

Wij rijden terug naar het hotel waar Karin nog lekker ligt te slapen wanneer we terug de kamer instappen. Na een half uurtje wordt ze ook wakker en maakt zich klaar voor de lange terugreis. We hebben drie vluchten voor de boeg. Eerste vlucht naar Chalotte, dan van Charlotte naar Frankfurt en van daaruit verder naar Zaventem. Om 8:30u zijn we allen klaar en checken we uit, uitchecken is hier heel eenvoudig, dat gaat immers met behulp van de tv in de kamer, gewoon even de status van je account controleren, akkoord gaan en op checkout klikken, een kind kan de was doen bij wijze van spreken ;-).

We laden de koffers in de Dodge Grand Caravan en gaan op weg naar het McCarran Rent-a-car-Center waar we de auto terug inleveren bij Alamo. Met de shuttle gaan we dan verder naar de luchthaven. We zijn al ingecheckt en hoeven dus enkel nog onze boarding passes af te drukken en onze koffers af te geven aan de balie. We zien op de schermen dat de vlucht on-time zal vertrekken.

Iets voor 11u kunnen we boarden en rond 11.25u vertrekt het vliegtuig naar Charlotte. In iets minder dan 4u landen we op de luchthaven daar. Wat een weer hier, regen en temperatuur van 11 graden, dat zijn we niet meer gewoon! Wanneer we rond 18:30u plaatselijke tijd de gate uitkomen moeten we gewoon naar de overkant van de aankomsthal stappen, hier bevindt zich de gate vanwaar onze volgende vlucht zal vertrekken. We hebben hier maar ongeveer 1,5u overstaptijd, althans dat was de planning, want al snel bleek dat er een probleem was met het vliegtuig. De vlucht was even uitgesteld omdat ze nog aan het wachten waren op een reserve onderdeel. De dame die naast ons aan het wachten was zei dat ze juist een mail had ontvangen van US Airways dat de vlucht pas rond 00:30u zou vertrekken en inderdaad, even later kwam er een nieuwe melding van US Airways dat het reserve onderdeel niet voorhanden was en dat ze een nieuw vliegtuig lieten komen om ons naar Frankfurt te brengen, nieuwe vooropgestelde vertrektijd was dus 00:30u. We mochten de gate verlaten en kregen 3 mealvouchers aangeboden van elk 10 dollar.

Met deze vouchers gingen we eten bij Bad Daddy's Burger Bar, de allerlaatste keer een hamburger op Amerikaanse bodem dus, allé, voor deze reis dan toch :-). Na het eten gingen we terug richting onze gate waar we ze ons doodleuk vertelden dat ze ook nieuwe piloten moesten oproepen omdat de piloten die nu klaar stonden de overtocht niet meer konden maken omdat ze anders in de problemen kwamen met hun max shift tijd. Het vertrekuur zou nu rond 1:30u zijn. Het was inmiddels al 23u gepasseerd wanneer we het nieuwe vliegtuig zagen aankomen aan de gate. Even later kwam ook de bemanning aan en hadden we er alle vertrouwen in dat we snel zouden kunnen vertrekken.

Dat snel vertrekken zat er niet in omdat er nog allerlei veiligheidschecks moesten gedaan worden en meer van dat waardoor we uiteindelijk pas rond 1:20u konden vertrekken! De vlucht zou iets minder dan 8 uur gaan duren waardoor we nog ruim op tijd in Frankfurt zouden zijn, normaal gezien hadden we daar een overstaptijd van meer dan 6 uur, geen paniek dus...

Klik hier om naar de foto's van dag 10 te gaan.