Dag 2: eerste verkenning van The Strip

10 april 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Onze eerste volledige dag in Las Vegas start reeds om 5u, rond deze tijd worden we immers allemaal wakker, 't is te zeggen, iedereen behalve Bryan. Jetlag staat blijkbaar niet in het woordenboek van Bryan :-).  Ik log even in op Facebook en zie dat ook Jonathan en Katy al wakker zijn. We chatten even en spreken af dat we al om 8 uur gaan eten in de Ihop ipv 10 uur.

Klokslag 8 staan ze al aan de deur en is ook Bryan reeds klaar om aan de dag te beginnen. Het ontbijt in Ihop is weer naar Amerikaanse normen en is eigenlijk dus ook in een keer ons middagmaal ;-). Na het ontbijt gaan we drinken halen in de 7-Eleven. Alles in Vegas draait rond gokken, zelfs in de 7-Eleven staan er 4 slots! Ongelooflijk eigenlijk. We keren terug naar het hotel om de pas ingeslagen drank weg te brengen. In hotel aangekomen gaan we ook nog even langs de balie omdat de safe in onze kamer gelocked is door de vorige hotelgasten. Al na 10 minuten staat er imand van het onderhoud in onze kamer om de safe te openen. Voor wie het wil weten, de safe was dus leeg...

Na dit korte oponthoud zijn we klaar om The Strip te gaan verkennen. We rijden met de auto tot op de grote parking van de Forum Shops van Ceasars Palace. Parkeren is hier, zoals bijna overal trouwens, volledig gratis! Onze mond valt open van verbazing wanneer we de Forum Shops betreden. Wat is dit een mooi winkelcentrum... We halen eerst onze Power Passes op bij het filiaal van Plant Hollywood en gaan daarna eerst naar het Mirage Hotel waar we Siegfried & Roy's Secret Garden & Dolphin Habitat bezoeken. Vervolgens gaan we naar het Bellagio  Hotel, waarna we verder wandelen naar de dichtstbijzijnde Mac Donalds waar Katy & Jonathan een McFlurry eten en wijzelf enkel iets nemen om te drinken. Het is immers heel warm hier, anders dan in Florida is het hier een droge hitte in plaats van de vochtige warmte in bijvoorbeeld Miami.

Na de Mac besluiten we om al vandaag in de Eiffel Toren te gaan om zo een mooi overzicht te hebben van The Strip, morgen zullen we terug in de Eiffel toren gaan maar dan wanneer het donker is!  Wanneer we het observation deck van de toren bereiken genieten we van het indrukwekkende uitzicht... Kijk vooral bij de foto's door onderaan op de link te klikken!  Na het bezoek aan het observation deck wandelen we nog even door het Paris hotel en lopen verder door naar het Bally's hotel.

Na het Bally's Hotel zijn we terug naar de overkant gegaan, voor een bezoek aan het City Center waar we door Crystals zijn gegaan, dit is een shopping complex met enkel zeer exclusieve merken. Dus niets voor ons eigenlijk ;-). Na het City Center is het tijd om ons avondmaal te gaan nuttigen in The Outback Steakhouse. Als voorgerecht nemen we de Blooming Onion, en als hoofdgerecht de Outback Special, een lap vlees van 12oz, met daarvoor dan nog soep en het verrukkelijke Outback brood...

Na het avondeten hebben we eerst nog wat avondfoto's getrokken en zijn we naar het New York hotel gegaan om de Big Apple Coaste te bedwingen ;-) Deze coaster gaat enkele keren over kop en gaat door en langs het New York Hotel. Zeker een aanrader, het was wel een bumpy ride ;-)  We verlaten hierna het New York hotel een gaan terug richting de Forum Shops maar maken eerst nog een halte aan het Bellagio hotel waar we genieten van de show met de fonteinen. Het valt nu wel op hoeveel volk er hier 's avonds op pad is. En hoeveel straatartiesten er hier rondhangen. Met straatartiesten bedoel ik dan vooral schaars geklede deernes die graag met je op de foto willen als je maar voldoende tip geeft :-) Er lopen ook veel mensen rond die je met allerhande flyers overstelpen...

Het is al na 21u wanneer we terug aankomen bij de wagen, het was een lange en vermoeiende dag, het plan was om nog eens in de toren van de Stratosphere te gaan, maar dit plan lieten we varen omdat iedereen te moe was van het vele wandelen langs The Strip. Moe maar voldaan kropen we allemaal ons bedje in.

Morgen meer....

Klik hier om naar de foto's te gaan van dag 2!