Dag 4: TV-Show tour & Fremont Street

12 april 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Het is weekend en in het weekend slapen we, of proberen dat alleszins, uit te slapen. De fitness schrappen we van de planning zodat we meer tijd over hebben om in de kamer te blijven en ons rustig kunnen voorbereiden op een nieuwe dag in Vegas.

We hebben met  J&K afgesproken dat we om 10u eerst gaan ontbijten in Roxy's Diner, dit is een restaurant in jaren 50 stijl in het hotel. Wanneer men alvast de koffie komt brengen krijgen we tot onze verbazing er allemaal nog een stevig glas water bij... Dat hadden we nochtans niet gevraagd, maar wanneer we de andere tafels in de gaten houden, krijgen ook de mensen die koffie besteld hadden, tevens er een glas water bij. De reden hiervan ontgaat ons, zo straf is de koffie hier nu ook weer niet ;-).  Het eten is ok, maar het duurde wel lang voor het klaar was waardoor we pas iets na 11u Roxy's Diner verlieten.

Op naar de valet parking waar we na het afgeven van ons ticketje nog zeker 10 minuten moesten wachten vooraleer onze wagen werd voorgereden. Morgen maar terug self parking nemen zodat we op tijd kunnen vertrekken. Onze eerste halte van de dag is op ongeveer 5 minuten rijden van het hotel. De Gold & Silver Pawn Shop, dit is de pandjeszaak die geleid wordt door de Pawn Stars, de hitserie van History Channel, met in de hoofdrollen, Chumlee, Big Hoss, The Old Man en Rick. De mannen zelf zijn spijtig genoeg niet in de zaak aanwezig, maar we hebben wel een leuk souvenir gekocht, een 2-dollar biljet met hun handtekeningen er op.

We nemen nog wat foto's en vervolgen onze weg naar Ricks Restorations, nog een andere hitserie van History. Ricks Restorations is gespecialiseerd in het restaureren van vintage americana. We krijgen een rondleiding van een medewerker, kopen nadien nog een souvenir en nemen nog wat foto's van de boneyard waar vooral oude benzinepompen staan en diets meer...

Het is weer enorm warm hier en voor we naar onze volgende halte maken we nog even een tussenstop bij een 7-Eleven. We kopen een snack en wat drinken en zetten na ongeveer een half uur onze weg verder door naar Count's Kustoms. Wederom een serie van History. In tegenstelling tot Ricks Restorations restaureren zij hier vooral oldtimers en moto's. De zaak wordt geleid door de ruige Danny 'Count' Koker, type hardrocker :-).  De werkplaats krijgen we niet te zien, wel een verzameling van enkele van zijn projecten.

Na het bezoek aan Count Kustoms rijden we richting het zuiden, waar we halt houden aan het Las Vegas sign, 'Welcome to Las Vegas',. Er stond een redelijk lange rij wachtenden, maar de wachttijd viel al bij al goed mee. We namen zelf enkele foto's en lieten de groepsfoto trekken door een plaatselijke fotografe...

Nog een tv-show te gaan vandaag, namelijk Tanked ( Animal Planet )  maar wanneer we hier aankomen is het er verdacht rustig. Niet moeilijk want het is gesloten :-(, wie heeft deze planning opgesteld seg? Oh ja, dat ben ikzelf zeker ;-)
Uitstel is zeker geen afstel en we zullen komende week wel zien waar we een nieuw bezoek aan Tanked zullen inplannen.

Door het wegvallen van het bezoek aan Tanked zitten we nu terug mooi op schema. Elk nadeel heeft zijn voordeel zekers. We rijden door naar de parking van het Mandalay Bay hotel waar we eerst het Shark Reef Aquarium bezoeken en nadien nog even langs het Luxor hotel lopen om enkele foto's te nemen. Wederom een indrukwekkend hotel.

Ondertussen is het al 17u gepasseerd en besluiten we om te gaan eten bij Olive Garden, een keten met vooral Italiaanse gerechten op het menu. Dit restaurant is zeker een aanrader! Het eten smaakt er verrukkelijk en je krijgt waar voor je geld.

Tijd om terug Noordwaarts te zijn, we gaan immers een bezoekje brengen aan het oude Las Vegas, dit heet tegenwoordig Fremont Experience. We wandelen rustig langs de oude casino's Golden Nugget en Binions en genieten van het geweldige lichtspektakel dat zich boven onze hoofden afspeelt.

Afsluiten doen we vandaag in het Stratosphere hotel zelf, waar we op het observation deck genieten van het geweldig mooie uitzicht en van de mensen die hun leven riskeren op de attracties bovenop de toren ;-). Bij lounge 107 drinken we nog een Budweiser maar worden we uiteindelijk vrij snel weggestuurd omdat Bryan nog geen 21 jaar is... grappig is wel dat ze eerst vroegen of hij wel ouder was dan 21 jaar, ja duh, ik denk wel dat je dat zo ook wel kan zien hé ;-)

We besluiten ( J en ikzelf ) om nadien nog even te gaan gokken in het casino, de schade valt mee , zeker als je weet dat het drinken in het casino gratis is en we voor 1 dollar 100 keer konden spelen :-)

Om iets na 23u houden we het ook hier voor bekeken en gaan we terug naar onze kamers. Morgen meer...

Klik hier om naar de foto's van dag 4 te gaan!