Dag 6: Red Rock Canyon & Death Valley

14 april 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag begint de tweede helft van onze vakantie, wat gaat de tijd hier enorm snel, maar dat was te verwachten en hey, we hebben met vandaag bij dus nog 4 volledige dagen door te brengen in het zonnige Vegas! Het glas is hier altijd halfvol zullen we maar zeggen. En ja, ook vandaag schijnt de zon dus maar is de temperatuur wel iets aan de lage kant 's morgens en verwacht men 'maar' een maximumtemperatuur van 25 graden! Dat wordt dus bibberen... ;-)

Om 9u vertrekken we met de wagen aan het Stratosphere Hotel om iets verderop in de straat al halt te houden aan de 7-Eleven. We kopen hier ons ontbijt en slaan wat drinken in om de lange trip naar Death Valley te kunnen overleven. Aan de overkant van de straat tanken we bij Arco aan een prijs van 3,51 dollar/gallon.

Na het tanken rijden we verder door naar onze eerste stop van de dag, Red Rock Canyon, dit is op ongeveer 30 minuten rijden van Vegas. Ongelooflijk dat je op amper 30 minuten tijd in een totaal andere wereld terecht komt! We bezoeken eerst het Visitor Center en rijden dan door naar de Scenic Loop Drive. Op tal van plaatsen zijn er stops voorzien waar je even halt kan houden om van het uitzicht te genieten en kan je ook nog verschillende wandelpaden betreden. Het uitzicht is echt fantastisch, op verschillende plaatsen kan je ook bergbeklimmers aan het werk zien en kan zelf ook even bergbeklimmer spelen ;-).

Het is inmiddels al bijna 12u en wordt het dus hoog tijd om verder te rijden naar Death Valley. We rijden in een trek door naar Death Valley en komen onderweg nog wilde paarden tegen die de weg even blokkeren. Ongelooflijk en wat een toeval dat we dit juist meemaakten! Wanneer we de entrance van Death Valley bereiken en we even uitstappen om een foto te maken van het welkomstbord wordt het al snel duidelijk dat de vooropgestelde temperatuur van 25 graden ver zal overschreden worden! Het is nog meer dan 20 minuten rijden tot aan het Furnace Creek Visitor Center waar we 20 dollar ( is prijs per wagen ) moeten betalen om een hele dag toegang te krijgen tot het National Park.

Dan is het tijd om onze tour door het park, althans een klein deel van het park want voor een bezoek aan heel het park hebben we geen tijd genoeg, aan te vatten. We starten met Badwater, dit is het laagste punt van Noord-Amerika en ligt 85,5 meter onder zeeniveau. Het is inmiddels wel héél warm geworden en later zal blijken dat het dus 34 graden was.... in de schaduw welteverstaan! Na Badwater rijden we terug richting Westen en komen we eerst een pad tegen dat naar de Natural Bridge loopt, een natuurlijk gevormde rots dewelke een brug ( kan ) voorstellen. Deze brug is wel huge! Na de Natural Bridge vervolgen we onze weg en komen aan bij het Devil's Golf Course. Een enorme vlakte met rotsen die uitgesleten zijn door wind en zout. Na  dit bezoek zetten we onze trip door Death Valley verder en rijden we de Artist's Drive af, dit is een Scenic Loop Drive waar je op sommige plekken een zeer mooi zicht hebt op de kleurrijke rotsen. Je moet hier wel oppassen omdat de weg zeer verraderlijke bochten heeft en tal van diepe drops en wegversmallingen. Heel leuk om dit te doen!

Na de Artist's Drive rijden we verder door naar het Zabriskie Point, waar je een helling op moet gaan  om zo een mooi uitzicht te krijgen over het dal en de omringende bergen/rotsen. Dit was al zeer knap, maar kan je niet vergelijken met het uitzicht van Dante's View waar we na 30 minuten rijden aankwamen. Het uitzicht vanop deze berg is werkelijk adembenemend... je staat op een hoogte van 1669 meter met zicht op de vallei... indrukwekkend!

Wanneer we op onze klok kijken zien we dat het al na 18u is, hoog tijd dus om terug richting Las Vegas te trekken. Volgens de GPS is het nog ruim 2,5 uur rijden. De dag sluiten we af bij Cici's Pizza, waar we voor weinig geld ( ongeveer 6 euro/man ) onbeperkt kunnen eten en drinken...

Iets voor 22u komen we terug aan in het Stratosphere hotel, het was weer een enorm leuke maar vermoeiende dag, morgen zal het een redelijk rustige dag worden, dan staat er immers een shopdag ingepland. Tot morgen!

Klik hier om de foto's van dag 6 te bekijken!